
Hoge cijfers bij cliënttevredenheids onderzoek van Reakt
Ongeveer 1350 cliënten van Reakt deden mee aan twee cliënttevredenheidsonderzoeken: het algemene cliënttevredenheidsonderzoek en een onderzoek over de Individuele Begeleiding. Deze enquêtes vonden plaats op verschillende Reakt-locaties in Zuid- en Noord-Holland. Cliënten konden een cijfer van 1 tot 10 geven op verschillende stellingen.
Betrokken medewerkers
De conclusie is positief, met hoge scores voor zowel Algemeen als Individuele Begeleiding. Voor het algemene deel (dagbesteding; inloop, sport, arbeidsmatige dagbesteding, creatieve activiteiten) geven cliënten gemiddeld een 8.3. Ze waarderen onder andere het gevoel van vrijheid en de betrokken medewerkers. Er zijn ook verbeterpunten, zoals behoefte aan meer sociale herstelgerichte activiteiten als uitjes en meer begeleiding.
Hoop voor de toekomst
Individuele Begeleiding en begeleiding naar werk krijgt gemiddeld een 8.4. Cliënten geven aan dat de begeleiding hen hoop geeft voor de toekomst en zelfvertrouwen opbouwt. Een verbeterpunt is de vervanging tijdens verlof.
Planning komende maanden
De medewerkers in de teams, cliënten, een afvaardiging van de cliëntenraad en de leidinggevenden bespreken de komende maanden de resultaten en formuleren verbeteracties. De managers zijn vervolgens verantwoordelijk voor de opvolging hiervan. In de loop van 2024 volgt een evaluatie.